وزير کشور:

کشورهای صهیونیستی با خرید تریاک به دو برابر قیمت، قاچاقچیان را برای ورود مواد صنعتی از جمله کراک و هروئین به ایران تشویق می‌ کنند.

وزیر کشورگفت: مواد مخدر صنعتی و روانگردان، اثرات روحی و روانی بسیار زیادی دارد و مقابله با آن، نیازمند آگاه سازی و اطلاع رسانی است

وزیر کشور با اشاره به افزایش 17 برابری بودجه مرز در دولت نهم و دهم گفت: انسداد مرزها به ویژه مرزهای شرق کشور، با جدیت پیگیری و اجرا می شود.

به گزارش یزدفردا  به نقل از واحدمرکزی خبر ،مصطفی محمد نجار در حاشیه سی امین کنگره علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد با بیان اینکه افزایش مواد روانگردان و صنعتی بسیار خطرناک است و تغییر الگوی مصرف را به همراه دارد،افزود: با سوداگران،تولیدکنندگان و قاچاقچیان مواد روانگردان، قاطعانه برخورد می کنیم.

وی گفت:مواد مخدرصنعتی و روانگردان، اثرات روحی و روانی بسیار زیادی دارد و مقابله با آن، نیازمند آگاه سازی و اطلاع رسانی است.

محمد نجار افزود: درمان و پیشگیری از اعتیاد به ویژه برای خانواده ها، مدارس، دانشگاه ها و محیط های کاری از اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: تهدید فرهنگی، در دستورکار دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، زیرا جامعه ای الگو هستیم.

وزیر کشور درباره سند جامع پیشگیری از اعتیاد نیز افزود: در این سند، برنامه کاری همه دستگاه ها مشخص شده است و پس از ابلاغ رئیس جمهوری، اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بیش از هزار و 200 مقاله به دبیرخانه کنگره علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد ارسال که از این تعداد 200 مقاله به عنوان برتر معرفی شده که نشانگر قابلیت دانشگاهیان در زمینه تولیدات فکری در زمینه پیشگیری از مواد مخدر است.

محمد نجار از آموزش بیش از شش هزار متخصص، در کنگره علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد برای آگاه سازی مردم خبر داد.


دشمنان، ترویج موادمخدر را در دستور کار قرار داده اند

وزیر کشور گفت: کشورهای صهیونیستی با خرید تریاک به دو برابر قیمت، قاچاقچیان مواد مخدر در افغانستان را برای ورود مواد صنعتی از جمله کراک و هروئین به ایران تشویق می‌ کنند.

نجارگفت: در بحث مواد مخدر صنعتی، آموزش‌ هایی نیز از طریق سازه‌ های مجازی به صورت آموزش خانگی به افراد داده می ‌شود تا مواد صنعتی را در داخل بسازند.

وی گفت: امروز تهدید نظامی، تهدید مهمی به شمار نمی ‌رود، چرا که استکبار جهانی می ‌داند، توان مقابله نظامی با ایران را ندارد، بنابر این به تهدید نرم روی آورده است.

محمدنجار با بیان اینکه جامعه بشریت در حال تغییر و تحول است و این تحولات در همه عرصه‌ ها اعم از اجتماعی و فرهنگی رخ داده است، افزود: اگر خانواده در این تحولات پاک باشد، جامعه نیز به سمت تعالی خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما انقلابی و ارزشی و به عنوان یک الگو در منطقه و دنیا مطرح شده و تهدیدات زیادی از بیرون متوجه کشورمان است، گفت: توجه به محیط های آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه ‌ها، محیط‌ های کاری و صنعتی از مهمترین راهکارهای مقابله با تهدیدات است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: همانطور که در سه دهه گذشته، استکبار جهانی در پی جلوگیری از پیشرفت جوانان بوده است، امروز نیز این حربه را ادامه می ‌دهد، چرا که همواره در طول این سی سال از ناحیه جوانان ضربه خورده است.

محمدنجار افزود: دشمنان و استکبار جهانی با ترویج مواد مخدر و روانگردان ‌ها سعی می کنند به جوانانمان ضربه بزنند و براساس اطلاعات موجود دشمنان ترویج و اشاعه مواد مخدر را در ایران در دستور کار خود قرار داده اند.

وزیر کشور گفت: ترانزیت مواد مخدر از ایران و توزیع آن در داخل کشور، از اقدامات مهم آنان در این زمینه به شمار می‌رود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا